napis alt
napis alt
Katalog wydawnictw
Katalog wydawnictw
Ćwiczenia ogólnorozwojowe
Zestaw Bawi się Czym
Zestaw ten służy do nauki dopasowywania małych elementów do całości, dopasowywania rzeczownika w odpowiedniej formie do obrazka, odpowiedzi na pytania: Czym się bawi?, przez podanie etykietek lub wypowiedź oraz czytanie wyrazem.
Zestaw Co myje
Zestaw ten służy do nauki odnajdywania na obrazku sytuacji przedstawionych w rzeczywistości, imitowania czynności mycia określonych części ciała lub przedmiotów na podstawie obrazka.
Zestaw Co pije Co je
Zestaw ten służy do nauki umiejętności dopasowywania elementów na polecenie oraz do nauki czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) zdań dwuwyrazowych, rozumienie pytań: Co je?, Co pije?
Zestaw Co robi kot
Zestaw ten służy do nauki umiejętności określania czynnośći zwierząt, przyswajaniu zdań dwuwyrazowych, zwracania uwagi na drugi wyraz w zdaniu przy czytaniu pełnymi wyrazami (czytanie globalne) oraz rozumienie pytania: Co robi....?
Zestaw Co robi pies
Zestaw ten służy do nauki umiejętności określania czynności zwierząt, przyswajaniu zdań dwuwyrazowych, zwracania uwagi na drugi wyraz w zdaniu przy czytaniu pełnymi wyrazami (czytanie globalne) oraz rozumienia pytania: Co robi....?
Zestaw Co robi Czym
Zestaw ten służy do nauki dopasowywania małych elementów do całości, dopasowywania czasownika i rzeczownika w odpowiedniej formie do obrazka, odpowiedzi na pytania: Czym.....? Co robi.....?, przez podanie etykietek lub wypowiedź oraz czytanie pełnymi wyrazami zdań dwuwyrazowych.
Zestaw Czasowniki liczba mnoga
Zestaw ten służy do nauki umiejętności różnicowania liczby czasownika w czasie teraźniejszym w 3 osobie, czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne), różnicowania końcówek, rozumienie pytań: Co robią?
Zestaw Czasowniki liczba pojedyncza
Zestaw ten służy do nauki nazw czynności w 3 osobie liczby pojedynczej, nauki czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne), rozumienie pytania: Co robi?
Zestaw Do kogo

Zestaw ten służy do nauki stosowania odpowiedniej formy rzeczownika i zastosowania przyimka (do) w odpowiedzi na pytanie: Do kogo? (w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej) - poprzez podawanie plakietek i etykietek lub wypowiedź. Służy do nauki czytania globalnego wyrażeń przyimkowych np.: do pana, do panów.

Zestaw Dokąd Gdzie Skąd
Zestaw ten służy do nauki rozumienia pytań: Dokąd? Gdzie? Skąd? oraz do nauki użycia przyimka i odpowiedniej końcówki rzeczownika np: Dokąd? Do lasu. Gdzie? W lesie. Skąd? Z lasu. Służy również do globalnego czytania wyrażeń przyimkowych.
Zestaw Gdzie Do czego - Pojemniki
Zestaw ten służy do nauki rozumienia wyrażeń przyimkowych (przyimki do, w), wykonywania ruchu wkładania do pojemników na podstawie obrazka, rozumienia pytań: Gdzie? (Dokąd?) Do czego?, oraz udzielaniu odpowiedzi obrazkiem, etykietką lub slowem - pokazywaniu zmiany końcówki rzeczownika w zależności od użytego przyimka, czytania globalnego (całymi wyrazami).
Zestaw Ile - końcówki rzeczowników

Zestaw ten służy do nauki stosowania odpowiedniej formy rzeczownika w zależności od liczebnika np.: jeden dom, dwa domy, pięć domów , oraz odpowiadania na pytanie: Ile? -poprzez dołożenie etykietek lub wypowiedź. Uczy czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) niektórych liczebników i rzeczowników.

Zestaw Komu daje Czym jedzie

Zestaw (Komu daje?) służy do nauki zmiany końcówek rzeczownika w liczbie pojedynczej, która wymusza pytanie: Komu?, odpowiedzi na pytanie: Komu daje?, a zestaw (Czym jedzie?) służy do nauki zmiany końcówek rzeczownika w liczbie pojedynczej, którą wymusza pytanie: Czym?, nauki odpowiedzi na to pytanie, oraz do nauki czytania zdań dwuwyrazowych: Jedzie.......(Czym?)

Zestaw Kolory
Zestaw ten służy do kształtowania pojęcia koloru, segregowania wg. kolorów, czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) oraz umiejętności odpowiedzi obrazkami na pytania: Jaki ma kolor?, Jakiego jest koloru? oraz wypełniania poleceń: Pokoloruj na czerwony kolor!
Zestaw Od kogo

Zestaw ten służy do nauki stosowania odpowiedniej formy rzeczownika i zastosowania przyimka (od) w odpowiedzi na pytanie: Od kogo? (w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej) - poprzez podawanie plakietek i etykietek lub wypowiedź. Służy do nauki czytania globalnego wyrażeń przyimkowych np.: od pana - od panów.

Zestaw Postać / Twarz
Zestaw ten służy do nauki układania postaci (twarzy) z elementów według wzoru, z pamięci oraz czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) nazw części ciała (części twarzy), rozumienie pytań: Co to?, Gdzie masz.......?, Gdzie ma......?
Zestaw Przyimki
Zestaw ten służy do nauki umiejętności układania dwóch przedmiotów względem siebie na polecenie, nauki odpowiedzi na pytanie: Gdzie?, do nauki czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) wyrażeń przyimkowych (np.: na stole, pod stołem).
Zestaw Rzeczowniki liczba pojedyncza i liczba mnoga

Zestaw ten służy do uświadamiania dziecku zmiany formy wyrazu w przypadku pojawienia się większej ilości elementów np.: PIES - PSY, poprzez podanie odpowiedniej plakietki, etykietki. Uczy segregacji plakietek i etykietek na dwa zbiory: JEST - SĄ.

Zestaw Rzeczowniki-zabawki
Zestaw ten służy do nauki dopasowywania obrazków do przedmiotów oraz czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne), odpowiedzi na pytania: Co to?, Czego nie ma?
Zestaw Samogłoski
Zestaw służy do nauki czytania i pisania prostym drukiem samogłosek oraz klasyfikacji liter w odróżnieniu od wielkości i koloru.
Zestaw Schematy
Zestaw ten służy do nauki identyfikacji przedmiotu na podstawie schematu, nauki rysowania schematycznego, czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne), rozumienia pytań: Co to?, Czego nie ma? oraz rysowania na polecenie: Narysuj!
Zestaw Sekwencje
Zestaw ten służy do nauki zapamiętywania ciągu obrazków, układania według określonego wzoru, kontynuacji wzoru, uzupełniania ciągu oraz układania ciągu według instrukcji słownej.
Zestaw Taki sam
Zestaw ten służy do nabywania umiejętności wyszukiwania takich samych elementów, wyszukiwania ich z pamięci oraz zapamiętywania ciagu obrazków lub kształtów geometrycznych. Są to ćwiczenia wstępne do zapamiętywania sylab i wyrazów jednosylabowych.
Zestaw Układanki z figur geometrycznych
Zestaw Układanki z figur geometrycznych służy do opanowania umiejętności układania wg wzoru obrazów z figur geometrycznych (trójkat, koło, prostokąt, kwadrat), układania tych obrazów z pamięci oraz rozwijaniu wyobraźni poprzez tworzenie własnych kompozycji. Dziecko utrwala nazwy figur geometrycznych oraz różnicuje ich wielkości.
Zestaw Wzorki
Zestaw ten służy do nauki identyfikacji takiego samego wzoru z pominięciem kształtu wypełnionego tym wzorem oraz nauki wypełniania wzorem dowolnych figur. Nauki odpowiedzi na pytanie: Jaki to wzór?
Zestaw Z kim

Zestaw ten służy do nauki stosowania odpowiedniej formy rzeczownika i zastosowania przyimka \ z\ w odpowiedzi na pytanie: Z kim? (w liczbie pojedynczej i mnogiej ) - poprzez podawanie plakietek i etykietek lub wypowiedź. Służy do nauki czytania globalnego wyrażeń przyimkowych np.: z panią, z paniami.

Ćwiczenia matematyczne
Zestaw Dużo, mało
Zestaw ten wprowadza pojęcia dużo-mało, mniej-więcej, przy pomocy różnych zbiorów, określanie ilości, przygotowanie do określeń: mniej niż, więcej niż..., rozumienie pytania: Czego jest więcej (mniej)?
Zestaw Liczebniki porządkowe
Zestaw ten służy do wprowadzenia nazw liczebników porządkowych w połączeniu ze znajomościa kolorów oraz nauki odpowiedzi na pytanie: Który z kolei?, formy językowe z końcówkami -a, -e, -y (pierwsza, pierwsze, pierwszy) ocenianie liczebności zbioru na podstawie liczebnika porządkowego, ustawienie w szereg.
Zestaw Mnożenie, ćwiczenia wstępne
Zestaw Mnożenie-ćwiczenia wstępne zawiera kolorowe elementy tekturowe oraz plansze ćwiczeniowe. Służy do wprowadzania określeń: „w każdym po tyle samo" ,"na każdym jednakowo", „tyle razy po tyle".
Zestaw Rzeczowniki-równoliczność zbiorów 0-10
Zestaw ten służy do kształtowania pojęcia równoliczności zbiorów, pojęcia liczby, nauki czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) liczebników głównych, oraz zaznajomienie się z cyframi.
Ćwiczenia słuchowe
Zestaw Sylaby i rzeczowniki (cz.1,2,3,4)
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.
Sylaby i rzeczowniki część 1
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.
Sylaby i rzeczowniki część 2
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.
Sylaby i rzeczowniki część 3
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy.
Sylaby i rzeczowniki część 4
Zestaw Sylaby i Czasowniki (l.p. + l.m.)
Czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego.
Sylaby i Czasowniki liczba mnoga
Przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika.
Sylaby i Czasowniki liczba pojedyncza
Przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika.
Trudne głoski
Trudne głoski to kolejne ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami słuchu fonemowego, dzieci dwujęzycznych, oraz osób uczących się języka polskiego jako obcego.
Przyimki
Książeczka wprowadza przyimki proste: na, w, pod, nad, przy, przed, za, obok, między z różnymi rzeczownikami. Dziecko uczy się nie tylko zastosowania przyimków oraz przyswaja sobie odmianę wyrazów, czyli uczy się końcówek.
Zestaw Odmiana rzeczownika (Fleksja) - cz.1+cz.2
Zadaniem serii jest umożliwienie dziecku dokładnego wysłuchania końcówki odmienionego wyrazu, zapoznanie się z różnymi formami odmiany wyrazów, ćwiczenie artykulacji (wymowy) wyrazów i końcówek, ćwiczenie uwagi słuchowej, ćwiczenie rozumienia wypowiedzi językowych, przygotowanie do samodzielnego budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym.
Odmiana rzeczownika (Fleksja) - część 1 (liczba pojedyncza)
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania serii Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy nowe książeczki z serii Fleksja. Pomoce te oparte są na, stosowanej do tej pory, zasadzie wydłużenia czasu trwania głosek.
Odmiana rzeczownika (Fleksja) - część 2 (liczba mnoga)
ęzykowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania serii Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy nowe książeczki z serii Fleksja. Pomoce te oparte są na, stosowanej do tej pory, zasadzie wydłużenia czasu trwania głosek.
Samogłoski i wykrzyknienia
Praca z książeczką Samogłoski i wykrzyknienia poprawia koncentrację i uwagę dziecka oraz stanowi pierwszy etap w nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.
Wyrażenia dźwiękonaśladowcze
Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami komunikacji językowej opanowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych i wykrzyknień jest niezwykle ważne ponieważ buduje pewność skutecznej komunikacji.
Karty ćwiczeń
Karty ćwiczeń - Przyimki
Dziecko uczy się zastosowania przyimków i przyswaja sobie odmianę wyrazów, czyli uczy się końcówek.
Pomoc została tak przygotowana, że zastosowano elementy (obrazki) - "ruchome", które wymagają od dziecka umiejscowienia przedmiotu (obrazka) na karcie.
Karty ćwiczeń - Przeciwieństwa
Poznawanie wyrazów o znaczeniu przeciwnym jest podstawą do rozumienia określeń ogólnie wartościujących, które ułatwiają klasyfikację świata na rzeczy dobre i złe, ładne i brzydkie, dozwolone i zakazane, takie które należy unikać lub akceptować.
Karty ćwiczeń - Pytam i odpowiadam
Warunkiem kształtowania się umiejętności samodzielnego budowania zdań gramatycznie poprawnych jest rozumienie pytań, a potem ich użycie w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Etykietki z odpowiedziami na pytania umożliwiają efektywne uczenie się w działaniu, a jednoznaczne ilustracje pozwolą uczącemu się dziecku zrozumieć treść zdań.
Ćwiczenia pamięci - ćwiczenia koncentracji cz.I
Sprawność posługiwania się pamięcią jest jednym z warunków prawidłowego funkcjonowania człowieka w świecie. Od świadomego kierowania uwagą, koncentracji na docierających bodźcach oraz zapamiętywania, odtwarzania i przeszukiwania pamięci uzależniony jest proces uczenia. Zaproponowane ćwiczenia pamięci pozwalają stymulować mechanizmy prawo i lewopółkulowe oraz wpływają na integrację pracy obu półkul mózgu.
Książki specjalistyczne
Co dzień łatwiej - Ćwiczenia edukacyjne
Ćwiczenia dobrano w taki sposób, aby rozwijać umiejętność analizy i syntezy materiału językowego, słuchowego i pisanego. Proponowane zadania usprawniają pamięć, a także integrację percepcyjno-motoryczną związaną ze współdziałaniem procesów poznawczych i czynności ruchowych. Doskonalą koncentrację uwagi, prawidłowy słuch fonemowy oraz analizę i syntezę wzrokową, pamięć ruchu, sprawność manualną.
Manualne Torowanie Głosek (MTG)
Prezentowana Państwu publikacja „Manualne Torowanie Głosek" napisana przez Elżbietę Wianecką przedstawia wybrane chwyty artykulacyjne umożliwiające wywoływanie sylab i wyrazów, mających na celu osiągnięcie samodzielnej komunikacji werbalnej.
Pomoce specjalistyczne
Ruchomy Alfabet
Prezentowany Państwu alfabet został stworzony do pracy z wszystkimi dziećmi - tych mających problemy z prawidłowym rozwojem komunikacji językowej, jak również prawidłowo rozwijających się. Alfabet może być również wykorzystywany w pracy z osobami dorosłymi chorymi na afazję.
Sylaby-karty logopedyczne
Przygotowane zostały paradygmaty (zestawy) wszystkich sylab, zgodnie z zasadą maksymalnego ułatwiania dzieciom pierwszego etapu czytania. Sylaby zostały zapisane wielkim drukiem, czcionką bezszeryfową.
Umiejętność czytania sylab pozwoli dziecku szybko i skutecznie nauczyć się czytać i rozumieć
teksty pisane.
Gry i zabawy
3w1 SU-DO-KU, ME-MO, TU-PU-TU - SYLABOWE
Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania. Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.
SZEREGI I RELACJE
Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania. Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.
CZARNE CZY BIAŁE
Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, uczą analizowania wzoru od strony lewej do prawej, linijka w linijkę, zgodnie z kierunkiem czytania.
Zeszyty ćwiczeń
Zeszyt ćwiczeń 1 - Percepcja wzrokowa
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek).
Zeszyt ćwiczeń 2 - Analiza, synteza wzrokowa i odwrócenia
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijają pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych.
Zeszyt ćwiczeń 3 - Sekwencje
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijają pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany.
Zeszyt ćwiczeń 4 - Grafopercepcja
Zadania zawarte w książce uczą kontrolowania wzrokiem wykonywanych czynności, naśladowania ruchu, organizowania czynności od strony lewej do prawej, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozszerzają pole widzenia, rozwijają koordynację wzrokowo - ruchową. Ćwiczenia przygotowują do samodzielnego rysowania linii poziomych i pionowych, rysowania kółek, figur geometrycznych.
Zeszyt ćwiczeń 5 - Analiza i synteza wzrokowa, materiał atematyczny
Zadania zawarte w książeczce uczą linearnego, sekwencyjnego analizowania materiału atematycznego, precyzji posługiwania się dominującą ręką, rozwijają przede wszystkim mechanizmy lewopółkulowe, rozwijają koordynację wzrokowo- ruchową, przygotowują do nauki pisania, postrzegania kierunku zgodnym z kierunkiem czytania. Dziecko ma za zadanie zamalować kwadrat, narysować kółko lub kreskę w kwadracie.
Zeszyt ćwiczeń 6 - Kategoryzacja tematyczna
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek).
Zeszyt ćwiczeń 7 - Planowanie ruchu ręki

Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny obrazek).

Zeszyt ćwiczeń 8 - Analiza i synteza wzrokowa, materiał tematyczny

Dziecko powinno nazwać prezentowany przedmiot i porównać jego dwie wersje. Następnie odpowiedzieć na pytania:, Czego nie ma? lub Czym się różni?, Co jest inaczej narysowane?, Dlaczego tak?

Składając obrazek dziecko może ułożyć go pod ilustracją. Następnie z pamięci. Po wielokrotnej nauce składania, może przykleić obrazek pod odpowiednim wzorem.

Ćwiczenia językowe
Zestaw Co ma Jaki ma kolor
Zestawy te służą do nauki dopasowywania elementów w postaci schematu do obrazka, odpowiedzi obrazkiem lub etykietką na pytania np.: Co ma słoń? Kto ma trąbę? (Jaki ma kolor?)
Zestaw Czyja głowa Czyj ogon
Zestaw ten służy do nauki rozróżniania elementów części ciała zwierząt (głowa,ogon) - rozumienia pytań: Czyja?, Czyj?. Umiejętności identyfikowania zwierząt według głowy,ogona oraz udzielania odpowiedzi obrazkiem, etykietką lub słowem.
Zestaw Gdzie mieszka Co lubi
Zestawy te służą do nauki dopasowywania elementów w postaci schematu do obrazka, odpowiedzi obrazkiem lub etykietką na pytania np.: Gdzie mieszka? Kto mieszka? (Co lubi? Kto lubi?) i nauki zdań (układania ich) zawierających pewną informację.
Zestaw Historyjki obrazkowe
Zestaw ten służy do nauki związków czasowych (przedtem, teraz, potem). Osiągamy też czytanie całymi zdaniami (czytanie globalne) i uczymy opowiadania zdarzeń.
Zestaw Ten, Ta, To
Zestaw ten uczy dziecko rozróżniania rodzajów rzeczowników (męski, żeński, nijaki) oraz rozróżniania zaimków wskazujących. Wskazywanie obrazkiem, etykietką rzeczowników określonych zaimkami wskazującymi.
kontakt
newsletter

Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 
Zapoznaj się z polityką prywatności cookies.



engine solidside | system zarządzania treścią 3w-cms