napis alt
napis alt
Seria logopedyczna - Słucham i uczę się mówić

Program językowych ćwiczeń przeznaczony jest dla dzieci z autyzmem, afazją , alalią , jąkaniem , dzieci dwujęzycznych oraz dla osób uczących się języka polskiego jako obcego.

Ćwiczenia słuchowe s serii „Słucham i uczę się mówić" powinny odbywać się codziennie
6-10minut (dwie sesje dziennie). Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych.

Systematyczne prowadzenie ćwiczeń wyzwalają mechanizm spontanicznego naśladowania wypowiedzi językowych. Kształtują i utrwalają prawidłowy wzorzec mowy. Ćwiczenia w znacznym stopniu poprawiają koncentracje i uwagę dziecka.

SYLABY I RZECZOWNIKI

Na płytkach nagrane zostały sylaby i wyrazy. Nagranie zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzemienia samogłosek, pozwoli to dzieciom usłyszeć dźwięki mowy, które do tej pory były dla nich w percepcji niedostępne.

Część 1 B-H

Część 2 J-M

Część 3 N-T

Część 4 W-RZ

CZASOWNIKI

Kolejny etap rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. Czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika.

ODMIANA RZECZOWNIKA

Seria ta umożliwia dziecku: dokładne wysłuchanie końcówki odmienionego wyrazu, zapoznanie się z różnymi formami odmiany wyrazów, ćwiczenie artykulacji(wymowy wyrazów i końcówek. Przygotowanie dziecka do samodzielnego budowania zdań pod względem gramatycznym

PRZYIMKI - nieodmienne, niesamodzielne części mowy, bez których niemożliwe byłoby tworzenie zdań. Seria ta wprowadza przyimki proste: na, w, pod, nad, przy, przed, za, obok, między z różnymi rzeczownikami. Dziecko uczy się nie tylko zastosowania przyimka ale przyswaja sobie odmianę wyrazów czyli uczy się końcówek np. w szafie, pod szafą oraz wymian głosek np. łąka, łące.

TRUDNE GŁOSKI - Warunkiem prawidłowej wymowy głosek jest ich właściwą percepcja, czyli odbiór słuchany. Głoski podobne są trudne do rozróżnienia np.
c brzmi jak s, z jak s, cz jak sz, a nawet r jak l. Aby ułatwić zapamiętanie miejsca i sposobu artykulacji trudnych głosek został przygotowana wizualizacja (rysunek „ufoludka" przedstawiającego ułożenie warg ) np. głoski sz,ż,dż, ć, dź, ś, ć - wymagają ułożenie warg w kształt ryjka (ufoludek ryjkowy). Dodatkowe rysunki pozwolą na automatyczne uruchomienie narządów artykulacyjnych.

kontakt
newsletter

Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 
Zapoznaj się z polityką prywatności cookies.



engine solidside | system zarządzania treścią 3w-cms